spirulina naturove

Spirulina – Odżywcze algi w zdrowej diecie

25/11/2020 Wyłączono Przez admin

Za dobre samopoczucie oraz świetną kondycję odpowiada także zbilansowana dieta. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej, co spożywamy na co dzień w posiłkach – może być to istotne z uwagi na dostarczane do organizmu składniki odżywcze.

Aby wszystkie procesy fizjologiczne przebiegały prawidłowo, konieczne jest niejednokrotnie uzupełnienie codziennego menu w suplementy. Oczywiście nie mogą być to preparaty dobrane przypadkowo – powinny uwzględniać indywidualne potrzeby, styl życia, wiek oraz ewentualne dolegliwości zdrowotne.

Dlaczego warto włączyć spirulinę do codziennej diety?

W ostatnich latach bardzo popularna stała się spirulina. Dlaczego? Ta wydawałoby się na pierwszy rzut oka niepozorna alga posiada mnóstwo właściwości odżywczych. Dzięki wysokiej zawartości witamin i minerałów wspiera odporność organizmu oraz wpływa korzystnie na wiele procesów życiowych.

Spirulina zawiera: żelazo, magnez, białko, chlorofil, witaminy z grupy B, witaminę A, C i E. Ten superfood zyskał już sobie duże grono zwolenników, ze względu na właściwości detoksykujące – wspomaga usuwanie toksyn i metali ciężkich z organizmu, jest polecana w dietach odchudzających. Jest również pomocna przy wysokim poziomie cukru oraz cholesterolu, działa korzystnie na układ krwionośny oraz pamięć i koncentrację. Ma także działanie przeciwzapalne i przeciwwirusowe.

Prozdrowotna spirulina spożywana jest często przez wegan i wegetarian, ze względu na wysoką wartość odżywczą oraz łatwo przyswajalne roślinne białko

Jak można spożywać spirulinę?

Ta zielona alga dostępna jest najczęściej w postaci proszku lub tabletek. Pierwsza forma idealnie sprawdza się do przygotowywania pysznych i odżywczych koktajli, batonów energetycznych czy pomysłowych deserów oraz ciast. Warto w ten sposób urozmaicić niejeden posiłek dla całej rodziny – takie odżywcze składniki skłaniają do eksperymentowania w kuchni, ponieważ za każdym razem można uzyskać nieco inny smak zdrowego smoothie (wykorzystujemy różne owoce i warzywa, w zależności od indywidualnych upodobań).