siarka msm naturove

Czy potrzebujemy suplementacji siarki?

25/11/2020 Wyłączono Przez admin

Siarka budzi w nas raczej nieprzyjemne skojarzenia, może ze względu na charakterystyczny zapach lub skojarzenia z piekielną otchłanią. Jednak nie powinna, bo to jeden z trzech najważniejszych minerałów w naszym organizmie. Jest jej wprawdzie mniej niż wapnia czy fosforu, lecz mięśnie i kości nie mogą się bez niej obyć. Zwłaszcza dziś, kiedy na skutek chorób cywilizacyjnych oraz zaburzonego żywienia możemy potrzebować jej bardziej niż kiedykolwiek.

Dlaczego potrzebujemy suplementacji siarki MSM?

Najpierw wyjaśnienie – skrót MSM oznacza metylosulfonylometan, czyli postać organiczną tego pierwiastka, którą można znaleźć we wszystkich organizmach żywych. Niestety, współczesne obyczaje żywieniowe: kupowanie gotowych dań, sterylizowanie i pasteryzowanie produktów, dodawanie konserwantów znacząco obniżyły poziom MSM w artykułach spożywczych. Mleko prosto od krowy zawiera od 8 do 20 razy więcej MSM niż produkt pasteryzowany prosto z kartonu. A teraz wyobraźmy sobie, że to sklepowe mleko jeszcze zagotujemy – z dobroczynnej siarki nic już w nim nie zostanie.

MSM. Jeden minerał, a mnóstwo korzyści

Zaledwie dwa aminokwasy należą do grupy siarkowej. Ale to wystarczy, by bez metioniny i cysteiny układ kostny i mięśnie przestały się prawidłowo rozwijać lub zostały narażone na wiele schorzeń. Dobrostan białka w naszych tkankach wprost zależy nie tyle od ilości, ale od stałego dostępu do MSM – i dotyczy to nie tylko zwolenników budowania masy mięśniowej, choć ich akurat powinno to zainteresować jeszcze bardziej.

Siarka w organizmie hamuje rozwój pasożytów, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie na poziomie komórkowym – na przykład ogranicza bolesne skutki produkcji kwasu mlekowego, czyli daje radę zakwasom. Jeśli dorzucimy do tego wpływ na produkcję kolagenu i krążenie, kondycję włosów i paznokci, otrzymamy obraz prawdziwej broni w walce o zdrowie, kondycję i urodę.

Jak dostarczyć MSM do organizmu?

Najlepiej zapewnić sobie stałe źródło mleka od krowy i wieprzowinę z tradycyjnej hodowli. Co zrobić jednak, jeśli nie mamy krewnych na wsi?

Dużo łatwiej trafić na ekologiczną cebulę i czosnek (ostry zapach zawdzięczają właśnie związkom siarki), dlatego warto odświeżyć przepisy na dania z tymi delicjami w wersji surowej, np. befsztyk tatarski. Dobrym i zdrowym pomysłem będzie zmieszanie dwóch łyżek drobno posiekanej cebuli z oliwą z oliwek, szczyptą soli i odrobiną pieprzu.

Jednak najlepiej suplementować MSM przy pomocy jego krystalicznej postaci rozpuszczonej w wodzie w ilości ok. 3-5 g dziennie. Nie ma obawy o przedawkowanie – nadmiar siarki wydala się z organizmu przez układ moczowy.